Installationsvejledning Orbis

Skal du montere og installere en Orbis?
Følg da nedenstående vejledning.

Vejledningen er under udarbejdelse og kommer snart.

  1. Connect to your charger’s wifi network

You need to first connect the device you are going to perform the installation on (phone, tablet, computer, etc.), to the wifi network, named after your charge point.

Connect to Wi-Fi network VIARIS UNI, ORB-EVVC3nnnnnnnnnnnn

The “nnnnnnnnnnnn” stands for the serial number of the charge point.

The factory-established password for the VIARIS UNI Wi-Fi network is 12345678.

2. Open your browser to 192.168.4.1

Once connected to the Wi-Fi network, open a web browser and write 192.168.4.1, connecting to the charger control web. From there, you can see the charge point’s status, consumption, date and time, as well as manually control its start or completion of charging.

3. Open the “Network” settings

Now it is time to connect your charge point to your wifi network. To do so, please open the settings on the left and click on Network.

  1. Fill in your WiFi network’s details

Once you open the Network tab, go to the “Connectivity” section of the page. There you need to insert your wifi’s details. Please note that the following screenshot includes an example of a wifi name.

SSID: Your wifi’s name

Password: Your wifi’s password

To save these settings, click on “Overwrite”.

  1. Enable and configure “Touch/RFID” 

In the Settings, select “Touch/ RFID”

Toggle on the “Enabled” switch.

Select “RFID”.

Check off “Enterprise”.

To finish the step, click on “Overwrite”.

6. Under “Settings”, click on “Communications”

 

 

  • Under “Settings”, find the “Communications” tab and open it.
  • In the URL field you need to insert our server address, followed by your charge point’s serial number. Both the URL and the serial number are case sensitive. Please note that every serial number looks different and this is just an example. As shown in the example below, please fill in: ws://78.47.121.37:8080/steve/websocket/CentralSystemService/EVVC3nnnnnnnnnnnn
  • The stated URL is written with small letters and the serial number is written with capital ones.
  • In the “Port” field on this page, you will see the number 430. Please delete that number and insert the number 8080, instead, as shown in the example.
  • To save the settings, click on “Overwrite”.

Ved køb af ladeboks har du 2 muligheder.

1. Ja tak, jeg ønsker service og refusion.

Ved valg af service kan du føle dig tryk i dit køb, hvis nu uheldet er ude. Vi er altid tilgængelig for dig, og sikrer at din ladeboks fungerer.

Med Power Fuels refusionsaftale får du 95 øre i refusion pr. opladt kWh. Uden særligt krav om at tegne en elaftale og uden binding.

Kort fortalt, her er hvorfor du skal vælge el- og refusionsaftale

Refusion er en tilbagebetaling af et beløb på 95 øre pr. kWh, som du bruger til opladning af din elbil. 

Hvis du bruger 300 kWh på at lade din elbil, så sikrer vi at du får din refusion der svarer til 285 kr. inkl. moms. 

Dette tiltag er lavet af staten, men du skal aktivt søge om refusion for at få det ud fra dit forbrug – Det kan være en masse bekymringer, rettelser og spild af din tid at håndtere og dobbelttjekke. 

Alt det kan vi håndtere for dig automatisk, så du er sikret at din refusion gennem vores refusionsaftale.

2. Nej tak, jeg ønsker ikke en el- og refusionsaftale.

Du får tilsendt ladeboksen direkte til dig, uden ekstra aftale.

Hvis du har bestilt ladeboks med installation:

  1. Vi kontakter dig for at aftale tidspunkt for installationen. 
  2. Vores koordinator screener for opsætning af ladeboks.
  3. Vi ankommer på aftalt tidspunkt og installere ladeboksen.
  4. Vi kører først når det virker.
 

Hvad er en standard installation?

Du vil blive kontaktet af vores elektriker indenfor 48 timer i hverdagene i tidsrummet kl. 8.00-15.00

Power Fuels ladeløsning til private, sikrer en godkendt installation af dygtige elektrikere.

I vores standard installation klargøres din installation til 11kW,  det vil sige, vi installerer 5G4mm kabel.

Din nuværende installation skal overholde gældende lovgivning.

Vores elektrikere installerer en 16 ampere sikring, da en typisk husinstallation er forsikret med 25 ampere i vejen fra Netselskabet. Opgradering af sikringen til 32 ampere (22kW), er en ekstra ydelse vores installatørpartner vil opkræve.

Vores standard installation indeholder:

  • Kørsel til adressen (tillæg ved ikke bro-faste øer).
  • Oplægning af 10 meter 5G4mm kabel.
  • Installation af sikring i din eksisterer eltavle.
  • Opsætning og montering af din ladeboks.
  • Konfigurering og test af din ladeboks.
  • Gennemgang af hvordan din ladeboks virker med Power Fuel App.

Evt. gravearbejde skal foretages inden installation af din ladeboks. Kabelrenden skal være 40 cm. dyb og 25 cm. bred. Vores installationspartner skal oplyses herom, inden de ankommer til adressen og minimum 2 dage før.

Er der ikke tilstrækkelig 4G i dit område, skal din husstand stille wifi til rådighed. Hvis grænseværdien overstiger -75 dBm anbefaler vi konfigurering til wifi. Såfremt signalet ikke er tilstrækkeligt, vil vores montører tilbyde køb af en wifi-extender til montering i din 230V stikkontakt.

Læs også den fulde beskrivelse her:

https://powerfuel.stagingkiss.dk/hvad-er-en-standardinstallation/

 

Udskiftning af eksisterende ladeboks

Har du installeret en ladeboks udført af en autoriseret elinstallatør, skal du blot bestille en udskiftning, som indebærer følgende:

  • Autoriseret etableret installation af eksisterende boks.
  • Demontering af eksisterende boks.
  • Der skal være et foransiddende RCCB (kombirelæ enten 16A eller 20A).
  • Montering, tilslutning, konfiguration og test af den nye ladeboks.
  • Gennemgang af ladeboksen og Power Fuel app.

 

Hvad indeholder en el- og refusionsaftale?

Hej, beklager at siden ser lidt speciel ud – Vi arbejder på det

08/04-2024

Kontakt os

Udfyld formularen og så vender vi tilbage til dig.