Vi oplever ekstraordinær travlhed på vores telefon. Du kan med fordel skrive en mail til kundeservice@powerfuel.stagingkiss.dk

Installationsvejledning Schneider

Skal du montere og installere en Schneider?
Følg da nedenstående vejledning.

For at kontakte ladestanderen skal den ikke først være sat i routeren. Du kobler computeren direkte til ladestander, og logger på browseren med default ip: http://192.168.0.102 (du skal først ændre dit netværkskort som vist under).

 

Login er:

admin

ADMIN

Den generelle opsætning skal være som følger:

Charging station name: Ladestandard1 osv (giv den et navn der giver mening)

Under Supervision skal du lægge understående ind:

Supervision URL

ws://78.47.121.37:8080/steve/websocket/CentralSystemService

Charging station ID: (I får tilsendt en 6 sifret id til den pågældende ladestation)

Husk at ændre OCPP version til 1.6 og det der står under Advanced Configuration

Til sidst laver du om netværksopsætningen som vist under. Når du har gjort det og gemmer og rebooter ladestanderen vil du miste kontakten med den da du skal ændre dit netværkskort.

Netværksopsætning:

Her skal ip adressen til ladestanderen være:

Ip 192.168.1.102

Sub 255 255 255 0

Gtw 192.168.1.1

Efter genstart skal du huske at ændre dit netværkskort som understående:

Til sidst skal ladestanderens firmware opgraderes:

Efter R8 – Run1 skifter ladestander til et højere sikkerhedsniveau og skal nu tilgås via https (ikke http), eksempel: https://192.168.1.102/

Firmware findes her:

https://www.se.com/dk/da/search/EVLINK%2520FIRMWARE

R8 – Run1 og Run8

Husk at tjekke indstillingerne igennem når du er færdig – nogle gange ”mister” den sin opsætning efter reboot.

Ved køb af ladeboks har du 2 muligheder.

1. Ja tak, jeg ønsker service og refusion.

Ved valg af service kan du føle dig tryk i dit køb, hvis nu uheldet er ude. Vi er altid tilgængelig for dig, og sikrer at din ladeboks fungerer.

Kort fortalt, her er hvorfor du skal vælge service- og refusionsaftale

Refusion er en tilbagebetaling af den elafgift du betaler pr. kWh. Vi følger til enhver tid statens takst for refusion af strøm for opladning.
Hvis du vælger at have din elaftale hos os tilbage betaler vi 95 øre pr. kWh. Såfremt du ikke har en elaftale hos os, tilbagebetaler vi 76 øre pr. kWh.

Hvis du bruger 300 kWh på at lade din elbil, så sikrer vi at du får din refusion der svarer til 285 kr. inkl. moms.(261 kr. hvis du ikke har din elaftale hos os)

Dette tiltag er lavet af staten, men du skal aktivt søge om refusion for at få det ud fra dit forbrug – Det kan være en masse bekymringer, rettelser og spild af din tid at håndtere og dobbelttjekke.

Alt det kan vi håndtere for dig automatisk, så du er sikret at din refusion gennem vores refusionsaftale.

2. Nej tak, jeg ønsker ikke en service- og refusionsaftale.

Du får tilsendt ladeboksen direkte til dig, uden ekstra aftale.

Hvis du har bestilt ladeboks med installation:

Vi kontakter dig for at aftale tidspunkt for installationen.

Vores koordinator screener for opsætning af ladeboks.

Vi ankommer på aftalt tidspunkt og installere ladeboksen.

Vi kører først når det virker.

Hvad er en standard installation?

Du vil blive kontaktet af vores installationsteam indenfor 2 arbejdsdage i hverdagene i tidsrummet kl. 8.00-15.00

Power Fuels ladeløsning til private, sikrer en godkendt installation af dygtige elektrikere.

I vores standard installation klargøres din installation til 11kW,  det vil sige, vi installerer 5G 4mm kabel.

Din nuværende installation skal overholde gældende lovgivning.

Vores elektrikere installerer en 20 ampere sikring, da en typisk husinstallation er forsikret med 25 ampere i vejen fra Netselskabet. Opgradering af sikringen til 32 ampere (22kW), er en ekstra ydelse vores installatørpartner vil opkræve.

Vores standard installation indeholder:

  • Kørsel til adressen (tillæg ved ikke bro-faste øer).
  • Oplægning af 10 meter 5G4mm kabel
    (Kablet mellem din eltavle og ladestanderen)
  • Installation af sikring i din eksisterer eltavle.
  • Opsætning og montering af din ladeboks.
  • Konfigurering og test af din ladeboks.
  • Gennemgang af hvordan din ladeboks virker med Power Fuel App.

Evt. gravearbejde skal foretages inden installation af din ladeboks. Kabelrenden skal være 40 cm. dyb og 25 cm. bred. Vores installationspartner skal oplyses herom, inden de ankommer til adressen og minimum 2 dage før.

Er der ikke tilstrækkelig 4G i dit område, skal din husstand stille wifi til rådighed. Hvis grænseværdien overstiger -75 dBm anbefaler vi konfigurering til wifi. Såfremt signalet ikke er tilstrækkeligt, vil vores montører tilbyde køb af en wifi-extender til montering i din 230V stikkontakt.

Læs også den fulde beskrivelse her:

https://powerfuel.stagingkiss.dk/hvad-er-en-standardinstallation/

Udskiftning af eksisterende ladeboks

Har du installeret en ladeboks udført af en autoriseret elinstallatør, skal du blot bestille en udskiftning, som indebærer følgende:

  • Autoriseret etableret installation af eksisterende boks.
  • Demontering af eksisterende boks.
  • Der skal være et foransiddende RCCB (kombirelæ enten 16A eller 20A).
  • Montering, tilslutning, konfiguration og test af den nye ladeboks.
  • Gennemgang af ladeboksen og Power Fuel app.

Hvad indeholder en el- og refusionsaftale?

Hej, beklager at siden ser lidt speciel ud – Vi arbejder på det

08/04-2024

Kontakt os

Udfyld formularen og så vender vi tilbage til dig.